In English
Valikko

Olemme koonneet tähän muutamia meiltä tavallisesti kysyttyjä asioita, joihin toki vastaamme mielellämme myös puhelimitse, sähköpostilla tai kasvokkainkin.

Mitä teen, kun haluan tilata teiltä?
Tilataksenne meiltä voit tehdä jonkin seuraavista:
- Täyttää tarjouspyyntö lomakkeemme sivuillamme
- Laittaa sähköpostia osoitteeseen liekoranta@liekoranta.fi
- Soittaa numeroon 03 514 3662

Kuinka paljon ennen toimitusta tilaus kannattaisi tehdä?
Toiset päivät ovat suositumpia, kuten esimerkiksi kevään valmistujaispäivä ja kesän häälauantait, joihin meille tulee varauksia vuotta tai kahtakin aikaisemmin. Toki aina kannattaa kysyä, mikä on varaustilanteemme.
Toimitettavia ja noudettavia tarjoilu tilauksia otamme vastaan viimeistään 10 arkipäivää ennen tilaisuutta. Lyhyemmälläkin tilausajalla pystymme toimittamaan tarjoiluja räätälöimällä esim. valmismenujen sisältöjä tilanteen mukaan.

Miten tilaus vahvistetaan?

Voit tehdä tilauksen meille puhelimitse tai sähköpostilla. Vahvistamme puolestamme varauksen tilaajalle kirjallisesti (yleensä sähköpostitse), joilloin se muuttuu sitovaksi. Cateringpalvelu tai kievarin tilavarausta tehdessä ei vielä tarvitse olla lopullinen menu ja yksityiskohdat selvillä. Tällöin riittää, että ainoastaan sovitaan tilaisuuden ajankohta.
Cateringvarauksesta suosituimmille ajankohdille (kuten kesälauantait ja kevään ylioppilasjuhlat) veloitamme varausmaksun 200 € varausvaiheessa. Tätä maksua ei palauteta, jos varaus jostain syystä peruuntuu. Varaus muuttuu sitovaksi vasta varausmaksun maksamisen jälkeen.

Jos haluan peruuttaa varaukseni?
Varauksen peruutuksesta tulee ilmoittaa meille viipymättä ja vahvistamme varauksen kirjallisesti perutuksi. Cateringvarauksen peruuntuessa 10 arkipäivää ennen tilaisuutta, meillä on oikeus veloittaa koko tilauksen arvo. Maksettuja varausmaksuja ei tilaisuuden peruuntuessa palauteta. Kievarin tilavarauksen peruuntuessa meillä on oikeus veloittaa minimi tilavuokra.

Milloin tulee vahvistaa tilauksen sisältö ja määrä?
Isompien tilaisuuksien sisällöstä otamme vahvistuksen mielellämme noin kuukatta ennen tilaisuutta, jotta voimme taata, että saamme varattua henkilökunnan ja hankittua kaikki raaka-aineet (esim. naudan reisi, kokonainen porsas jne.). Toimitettavien ja noudettavien tarjoiluiden sisällöstä toivomme vahvistusta 10 arkipäivää ennen. Teemme kaikkemme, että pystymme tarvittaessa muuttamaan sisältöjä lyhyelläkin ajalla.
Vierasmäärän voi meille vahvistaa viikkoa ennen tilaisuutta. Tämä vahvistus toimii minimi laskutusperusteena.

Mitä tarjoilut maksavat?
Hinnat ilmoitetetaan tarjouksissa tilaajasta riippuen sisältäen arvonlisäveron tai ilman arvonlisäveroa. Nettisivuillamme ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tarjoilutyön, pöytäliinojen, kuljetuksen ja kankaisten servettien hinnat on ilmoitettu erikseen, jotta voit valita halumasi palvelun tarjoiluiden lisäksi.

Millaisia määriä voi tilata?

Toteutamme myös useiden tuhansien vieraiden massatilaisuuksia, joten varsinaista ylärajaa tilaukselle ei ole. Vähimmäismäärä noudettaville/toimitettaville tarjoiluille on 10 henkilöä tai esim. kakkuja 1 kappale.

Voiko tuotteet saada toimitettuina? Mistä tuotteet voi noutaa?
Toimitamme tuotteet erillisellä kuljetusveloituksella tilaisuuspaikalle. Tuotteet voi itse noutaa kievariltamme Sastamalasta. Astiat voi palauttaa oman aikataulun mukaisesti kievarillemme tai voimme noutaa ne erillisellä kuljetusveloituksella.

Kuinka tuotteet ovat pakattuina? Ovatko tuotteet tarjoiluvalmiina?
Tarjoilut pakataan kuljetuksen ajaksi stryroxlaatikoihin sekä haluttaessa pääruoat lämpimänä, lämpölaatikoihin. Kylmät tuotteet ovat tarjoiluvalmiina, suoraan laitettavissa vieraille tarjolle. Lämpimän ruoan osalta, kuljetusmatkasta ja tarjoiluajankohdasta riippuen, sovitaan aina erikseen, onko ruoka lämpimänä vai kylmänä. Suosittelemme, että lämpimänä toimitettavien tuotteiden kuljetusmatka on maksimissaan n. 1 tunnin pituinen.
Tuotteet pakataan sopimuksen mukaan joko tarjoiluastioihin tai ei-palautettaviin astioihin. Ei-palautettavat astiat eivät sovellu tarjoiluun eikä niissä voida kuljettaa tuotteita lämpimänä. Stryroxlaatikot ovat kooltaan n. 100 x 50 cm. Laatikkoon pakataan yleensä yksi tuote. Huomioittehan tämän, kun noudatte itse tuotteet, että laatikot vievät tilaa.

Lautasia (kopio)

Sisältyvätkö tilaukseen lautaset, aterimet, lasit?
Jos henkilökuntamme on hoitamassa tilaisuutta, menujen hintaan sisältyy ruokailuun tarvittavat lasisto ja astiasto. Toimitettaviin/noudettaviin tarjoiluihin sisältyy ainoastaan tarjoiluvadit ja ottimet tuotteille. Haluttaessa vuokraamme astiaston ja lasiston erikseen.

Voiko ruokalistan koemaistaa?
Pienemmille tilauksille emme harmillisesti pysty järjestämään maistatus tilaisuutta, koska ruokien valmistaminen vaatii useiden päivien valmistelun. Isommille, vahvistetuille tilaisuuksille järjestetään tarvittaessa maistatustilaisuus erillisen sopimuksen mukaan.

Voiko tarjoiluiden kuljettaja auttaa kattamisessa tai/ja laittaa tarjoilut esille?
Teemme yhteistyötä myös kuljetusliikkeiden kanssa, joten aina ei kuljettaja ole catering henkilökuntaamme. Voimme varata ammattilaisen kuljettamaan tuotteet ja avustamaan toiveidenne mukaan. Työstä veloitetaan kuljetusveloituksen lisäksi tarjoiluhinnaston mukainen hinta ja minimityöaika on lakisääteinen 4 tuntia.

Milloin tilattu ruoka saapuu?
Tarjoilut toimitetaan sovittuna ajankohtana huomioiden mahdolliset poikkeukset liikenteessä tai hankalissa pysäköinti mahdollisuuksissa.

Mitä kuljetus maksaa?
Toimitettujen tarjoiluiden kuljetusveloitus kerta on kievariltamme Sastamalasta
0-50km arkisin 65€, pyhinä 120€
51-120km arkisin 80€, pyhinä 160€
Muut matkat sovitaan erikseen.

Voiko kauttanne vuokrata tiloja?
Kievarimme tilat Sastamalassa ovat vuokrattavissa käyttöösi. Kauttamme ei saa varsinaisia juhlatiloja vuokrattua muualta. Olemme vuosien saatossa kuitenkin oppineet tuntemaan mm. Pirkanmaan, Turun ja pääkaupunkiseudun juhlatilat hyvin ja kerromme mielellämme kokemuksiamme niistä.

Sisältyykö tarjoiluiden hintaan kukat ja koristelut?
Kun henkilökuntamme on hoitamassa tilaisuutta, sisältyy menujen hintaan ruoka- ja kahvipöydän liinoitus, kertaservetit sekä mahdollisesti menussa kuvattu rekvisiitta noutopöytään.
Kievarilla pidetyissä tilaisuuksissa tarjoiluiden hintaan sisältyvät ns. arkiliinoitus (valkoinen liina, jolla ruskea kaitaliina), kertaservetit ja kynttilät/tuikut sekä menussa kuvattu rekvisiitta noutopöytään.
Juhlaliinoista ja kankaisista serveteistä veloitamme erikseen. Haluttaessa voimme tilata erikseen kukkia tilaajan toiveen ja budjetin mukaisesti yhteistyö kukkakaupastamme.

Saako teiltä gluteenittomia tuotteita? Veloitatteko erikseen erityisruokavalioista?
Valmistamme tuotteet pääasiassa gluteenittomina (poislukien tuotteet, jossa on itsessään gluteenia) ja laktoosittomina (poislukien esim. koti- ja vuohenjuusto). Erityisruokavaliot huomioimme etukäteisilmoitusten perusteella mahdollisuuksien mukaan ja varaamme heille oman vaihtoehdon. Erityisruokavalioille ei valmisteta jokaista laatua erikseen, vaan varmistetaan, että jokainen saa ns. vatsansa täyteen. Jos halutaan, että erityisruokavalioille valmistetaan jotain tiettyä, etukäteen sovittua tuotetta, veloitamme siitä erikseen.
Erityisruokavaliot tulee ilmoittaa meille viikkoa ennen tilaisuutta.

Saammeko pitää syömättä jääneet tuotteet?
Noudatemme terveyslain säädöksiä, jolloin kertaalleen tarjolla ollutta tuotetta ei enää saa uudelleen tarjoillla. Täten kaikki noutopöydässä olleet tuotteet ovat biojätettä, koska niiden turvallisuutta ei enää pystytä takaamaan. Nauttimatta jääneet leivät on mahdollista jättää tilaajalle, koska ne eivät pilaannu ns. huoneenlämmössä. Iltapalaksi on mahdollista tilata tuotteita kiloittan/litroittain ns. take away tuotteistamme.
Toimitettavissa/noudettavissa tuotteissa on kuljetus- ja tarjoiluvastuu tilaajalla, kun tuotteet ovat luovutettu tilaajalle.

Voitteko auttaa tilaisuuden suunnittelussa, tarjoiluissa ja muissa juhlajärjestelyissä?
Meillä on osaava ja kokenut henkilökunta, joka auttaa mielellään catering ja kievarilla pidettävien tilaisuuksien suunnittelussa. Tilaisuuksien hintaan sisältyy suunnittelu tapaaminen (max 2 h) kievarillamme, tilaisuuspaikassa tai muualla erikseen sovitusti. Tapaaminen voidaan pitää myös puhelinpalaverina tai haluttaessa sopia yksityiskohdat sähköpostitse.
Toimitettavien/noudettavien tarjoiluiden suunnittelussa olemme mielellämme apuna ensisijaisesti puhelimitse ja sähköpostitse sekä tarvittaessa voidaan sopia tapaaminen keittiömme henkilökunnan kanssa kievarillemme.
Yritystilaisuuksia voimme toteuttaa "avaimet käteen"-periaatteella yhteistyökumppaneidemme kanssa vastaten ohjelmasta, tekniikasta, kalusteista, kuljetuksista, somistuksista tai vain jostain osa-alueista.
Tilaisuuksissa veloitetaan henkilökuntamme työ toteutuneen tuntimäärän ja erillisen hinnaston mukaisesti.

Kuinka juomatarjoilu järjestetään?
Catering tilaisuuksissa voitte hankkia juomat itse ja sovittaessa tarjoilemme juomia puolestanne sekä tuomme mukanamme ruokailun ajan tarvittavan lasiston. Isompiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin voimme hankkia anniskeluluvan, jolloin vieraille myydään alkoholit kauttamme.
Kievarillamme on anniskeluoikeudet, joten siellä ei ole mahdollista nauttia omia juomia.
Autamme mielellämme juomien määrän arvioimisessa ja teemme suosituksia laaduista sekä tarvittessa toimimme yhteishenkilönä juomatukkuun ja Alkoon.
 

Aidosti, maukkaasti, palvellen - vuodesta 1901